استانداردهای آموزش مجازی

تمامی سازمان ها و موسسات طبیعتا دارای طراحان برنامه‌های آموزشی خواهند بود که هر کدام از استانداردهای خودشان استفاده خواهند کرد. این موضوع ممکن است برکیفیت دوره آموزش مجازی تأثیر بگذارد با این حال، در فرایند آموزش استانداردهای خاصی وجود دارد که می‌تواند برای حفظ هماهنگی و کیفیت دوره های آموزش الکترونیکی موثر قرار گیرد. این استانداردها عبارتند از: استاندارد رابط، استاندارد سازگاری، استاندارد کیفیت تولید و استاندارد طراحی آموزش بر اساس اصول سازمان، که هر کدام به نحوی، روی عملکرد نظام آموزش مجازی تاثیر مثبتی خواهند گذاشت.

معمولا محتوای الکترونیکی با استفاده از صدا، تصویر و متن ارائه می‌شود که باعث بهره‌گیری موثر از ارتباط فی مابین استاد و مدرس و دانشجویان می شود.
همانطور که گفتیم محتوای آموزشی نقش ویژه‌ ای در آموزش مجازی دارد، محتوای الکترونیکی نمونه‌ای بارز از یک راه‌حل برای تدریس به روش راحت و آسان است. امروزه اینترنت به حدی گسترش پیدا کرده که روز به روز به تعداد کاربرانش اضافه می شود و چیزی که در این میان مهمترین و اساسی ترین مساله به حساب می‌آید، محتوای الکترونیکی می‌باشد که شما تهیه کرده اید ، یکی از مطالبی که باید به آن توجه کنید، محتوایی است که تولید می کنید، این محتوا از لحاظ مفهومی، بایستی کاملا مناسب و اصولی باشد یک محتوای الکترونیکی زمانی مفید است که دارای هدف باشد و در نهایت نیاز کاربران را تامین کند، برای تولید یک محتوای مناسب باید بدانید که از چه ابزارهایی می توانید بهره بگیرید عنوان مثال: برای تهیه متن ها می توانید از نرم افزار power point، برای تولید عکس از نرم افزار photoshop ، برای ساخت انیمیشن از flash، و سایر نرم افزارهای ساخت اسلاید و صفحه بندی می توانید برای سهولت در کارتان بهره مند شوید و یا اینکه تولید محتوای الکترونیکی را برون سپاری کرده به این ترتیب که شما به شرکت های فعال در تولید محتوای الکترونیکی اعتماده کرده و از آنها به عنوان بازوی فنی استفاده کرده که دانش سازمانی شما را بصورت الکترونیکی برای شما تولید می کنند.
یادمان باشد که همیشه لازمه تولید محتواهاي الکترونيکي خوب و مفید پیروی از الگوی طراحی خوب می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *