مفهوم آموزش الکترونیکی به زبان ساده

هم اکنون در دنیایی که ما زندگی میکنیم، دنیای ارتباطات و اینترنت حرف اول را می‌زنند و به نظر می رسد که آموزش های مجازی از برجسته ترین نوع آموزش باشد.
اگر بخواهیم به طور خلاصه بگیم محتوای الکترونیکی با مزیت هایی که به همراه دارد بیشترین سهم آموزش و یادگیری را در این عصر به خود اختصاص داده است. محتوای الکترونیکی مهمترین بخش در آموزش های مجازی محسوب می‌شود و به ضرورت باید تمام فاکتورهای لازم را در تولید یک محتوا را رعایت کرد.

منظور از محتوای آموزشی الکترونیکی، تهیه و تدوین مطالب آموزشی به صورت عکس، تصویر، صدا، انیمیشن و متنی هست که تولید در قالب فرمت های ذکر شده، هر کدام با ابزاری مخصوص تهیه شده و در دسترس همگان قرار میگیرد.
آموزش های الکترونیکی و آنلاین سرعت و کیفیت یادگیری را می توانند بالا ببرند. چرا که خیلی از مراکز آموزشی هستند که امکان آموزش فیزیکی را نداشته و بر این امر واقف هستند که حجم اطلاعات و آموزش های زیر ساختی که در فضای مجازی قابل نشر هست را این مراکز نخواهند داشت. به طور مثال امکاناتی که در بستر محتوای آموزشی الکترونیکی قابل دسترس است در جاهای دیگر نمیتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.
در این مقاله ما به چند مورد از مزایای محتوای آموزشی الکترونیکی و آنلاین اشاره میکنیم:
 – ساختار محتواهای آموزشی الکترونیکی به گونه ای است که وقتی از نرم افزارهای مختلف به همراه تکنیک‌های تصویری و شنیداری استفاده می کنیم می توانیم موارد آموزشی مورد نظر خود را به راحتی و به صورت قابل لمس برای دانشجویان و دانش آموزان انتقال بدیم.
محتوای آموزشی الکترونیک از لحاظ قابل دسترس بودن در هر مکان و زمان یک ویژگی منحصر به فرد خود را دارد که متاسفانه این امکان در حالت فیزیکی با مشکلات گوناگونی همراه هست.
 – فراگیر بودن محتوای آموزشی الکترونیکی را هم که نباید فراموش کنیم.
 – تسهیل در دسترسی به آموزش های مورد نیاز با سرعت زیاد از دیگر مزایای محتواهای آموزشی الکترونیکی می باشد.
 – هزینه های پایین و در بیشتر اوقات رایگان بودن آموزش های آنلاین همیشه جذابیت خود را خواهد داشت.
در مقابل، آموزش غیرهمزمان، به این صورت است که مدرس با تولید محتوای الکترونیکی و قراردادن محتواهای آموزشی در سامانه یادگیری الکترونیکی و ایجاد یک فرایند آموزشی اثربخش و با حذف محدودیت های زمانی و مکانی و با کمترین هزینه، فراگیران را در مسیر یادگیری همراهی کند تا آنها یک آموزش اثربخش و هوشمند را تجربه کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *